vrijdag 9 november 2007

Egypte!!!!

hi.
ik heet Patricia
ik ben 11 jaar oud
Ik ga mijn blog houden over Egypte !

dat doe ik omdat het een heel erg mooi land is .
van de farao's en natuurlijk nu de beroemde televisie serie het huis anubis.
Egypte is een republiek in Noord-Afrika met bijna 78 miljoen inwoners die wonen op een oppervlakte van bijna 1 miljoen vierkante kilometer; de bevolkingsdichtheid is dus ongeveer 78 inwoners per vierkante kilometer.Dat lijkt misschien niet overdreven veel (ter vergelijking: Nederland heeft ongeveer 383 inwoners per vierkante kilometer), maar omdat die mensen vrijwel allemaal op een smalle, vruchtbare strook langs de rivier de Nijl wonen, is het land in feite overbevolkt.Dat geldt helemaal voor Caïro: de Egyptische hoofdstad is zelfs is een van de meest overbevolkte steden ter wereld.
Het oude EgypteWie aan Egypte denkt, denkt vrijwel onmiddellijk aan piramides, farao's en hiëroglyfen...Duizenden jaren voor het begin van onze jaartelling woonde er Egypte reeds een hoogontwikkeld volk met een eigen schrift en het vermogen om bouwwerken te scheppen die de eeuwen zouden trotseren
.


In egypte schijfen ze met hiërogliefen.

Dat vinden wij in europa, tenzij de een geleerde bent over Egypte ,zijn het rare krabbels.

Maar als je goed kijkt en het intresseert je kun je best wel iets er in zien.
Elk "plaatje " betekent wel iets.
Hier het alfabet in hiërogliefen
Nu kun je je naam in het Egyptisch schrijven !!



Mummies zijn menselijke lichamen die in gewikkeld Zijn in en soort van wc papier zegmaar.


in Egypte doen ze niet aan jazzdans maar aan :...... BUIKDANSEN!!!


Buikdansen doe je met sierlijke bewegingen


Dit is een kaart van Egypte maar dat had je denk ik wel door.
Nederland past heel vaak in Egypte!











De drie kleuren van deze vlaggen betekenen van boven naar beneden, kleur van de revolutie (1952), toekomst en verleden. De afgebeelde adelaar is de zogenaamde Adelaar van Saladin. In zijn klauwen draagt hij de naam van de staat. Sinds 1984 is de Egyptische vlag de officiele staatsvlag zoals wij die nu kennen.








In egypte kun je heerlijk snorkelen als je dat leuk vind.



Er zijn hele mooie vissen en er zijn er nog zn duizenden nog niet ontdekt!



Ik Heb nog nooit gesnorkelt in Egypte maar het lijkt me echt super Cool!!
!


Helaas zijn er ook enge beesten in Egypte!

In de Rode Zee zwemmen er haaien en de meesten haaien zijn daar geen lievertjes:-(

8 opmerkingen:

PatrySz zei

Mijn mooie blog!!

lisan kluiver zei

hee :d leuke blog hoor!!
ik doe het over afrika
mag ik het misschien een klein beetje over egypte doen!!
pleas omdat egypte ook in afrika!!
(L) xxx lisan

celine zei

Heej Patries!
Leuke blog zeg!
Met veel info. Echt leuk.
Vindt het leuk om bij jou in de auto te zitn,al helemaal zoals de heenweg voorin!!
Doei!

-xXx- Cél0o

demi zei

Hey Patricia!!
Hele leuke site!!
Leuke plaatjes!!Ook hele grappige haha.

xxxxxDemi

Ilse zei

heeej Patro ! (L)
Mooie blog.. heb je al op de mijne gekeken? hij gaat over pinguïns. Leuk dat je die tekens erop hebt gezet! Ik heb een boekenlegger met die tekens erop van mijn oma gekregen van mijn sterrenbeeld.. Ze is namelijk al heel vaak in Egypte geweest! x. Ilse (K)

mila zei

Hee pat.

Leuke site hoor !

Xxx Mila !

demi zei

Hey Patricia!!
Hier ie dan!!
Hahah.
Veel plezier ermee.
Nee, je hebt echt een leuke blog.

xxxDemi

Emma zei

Heee Liefv.!!
Je zit naast me maar toch;)
ZZupeerrblOg!!!
Hvj Verrie much!!
Daaaggg <3 Emmieeee